Love Story!

Muhd Amirul Asyraf nama yang sekarang ada dalam hati aku . Seriously , aku tak sangka hubungan aku dengan dia sampai tahap macam ni . Kay maksud aku , parents dia and parents aku dah restu . Alhamdulillah :')

Nak tahu macam mana aku boleh kenal dia? Haha actually dari mak aku dengan mak dia . Mak kitaorang ni sakai sakai sikit sebab sebok nak suruh kitaorang kenal-2 . Masa tu dekat kampung , then mak dia datang beraya dekat kampung aku . Kampung dia kat melaka and kampung aku dekat negeri sembilan . Dekat lahh jugak kiranya tuh ken . Haha masa mak dia datang tuh ken , aku taktahu lah kenapa aku jadi rajin . Seriously ! Buat air , angkat macam-2 . Padahal sebelom2 tu , orang datang aku dok dengar lagu dalam bilik jee . Haha terokkan perangai ?

Masa mak dia nak balik tuh , mula lah terkekeh kekeh . Gelak sana , gelak sini . Aku buat muka bangang bangang je masa tuh . Pastu mak dia cakap dekat mak aku . Mak dia nak nama fb aku . Wuu aku dah pelik . Then aku tanya kenapa nak nama fb ? Nak buat apa ? Then mak dia cakap '' Kat rumah tu ada anak bujang , dia pesan kalau ada yang mak berkenan mintakkan lah nama fb dia . Abg nak usha ~ '' Katanyaa .

Pastu , dengan selambanya abang aku cakap . Nama fb dia Syaza Loyy . Ejanya S Y A Z A L O Y Y . Add tau cik . Aku dah genggam tahan gigit bibir bawah kerutkan dahi pandang abang aku . Dia buat pis je . Ish sabarnyaa . Lepas mak dia balik , mak aku cakap lah . Dekna , anak dia hensem tau . Dia selalu amek mak balik kejaa . Muka dia manisnya . Mak suka tengok muka dia . Aku dengar macam tu macam tu je lah . Malas nak lelebih dengar en . Dengar sambil korek hidung jee ~ Memang takde perasaan pape pon .
 Lepas dah balik klang , mak aku sebok ajak raya rumah dia . Fuhh aku memang malas gila nak ikot . Mak aku sruh siap cantek-2 . Aku pakai sakai sakai je lah masa tuh . Baju kurung , tudung pashimana . Macam makcik jual karipap en ? Ade la sikit kott . Sampai je rumah dia , aku tercarik2 mana budak niy . Ensem ke sampai mak aku pun bangga2kan dia . Lepas tu , mak dia cakap dia keluar pergi beraya . Fuhh leganya hati aku . Takde la aku hadap muka dia tu en . Pastu mak aku tanya mak dia , eh nama fb anak kau apa ? Anak aku tu asik tanya-2 je . Walhal aku tak tanya pon! Aku jelingkan je mak akuu .

Dari pukul 6 sampai dah nak pukul 8 kot aku dekat rumah dia . Mak aku macam saja je nak tunggu dia balik . Tapi nasib baik dia tak balik . Sampai rumah je , mak aku sebok msj-2 mak dia . Mintak nama fb . Then mak dia sent cengini '' Amirul Asyraf pakai gambar baju putih '' Mak aku amek laptop suruh aku onl and add dia . Aku add dia then dah malam sikit aku cancle request  Haha! Lepas 3 hari tuh , dia add aku . Then aku approve . Lepas dia approve wa tengok gambar dia and wa cakap wuu not bad . Hensem! Haha ~

Im punya im , mintak nombor fon . Texting punya texting hati aku dah rasa macam dekat dia je . Setiap malam kitaorang supersaver . Sebelum couple pon dah rasa macam couple . Mmg sweet gila ! Aku rasa bahagia jee. 2/9/2012 dia luahkan apa yang dia rasa . And aku pun sama . Then kitaorang pon couple :')

Kitaorang teringit sangat nak jumpa . Tapi rumah kitaorang jauh . Aku selalu bagitahu mak aku , yang aku nak jumpa dia depan-2 . Nak sangat :'( Dia pon sama . Dia selalu cakap nak jumpa aku  , nak jumpa aku .
Aku suruh mak aku buat open house masa 8/9/2012 . Mak aku cakap , mak aku busy masa tu . Tak sempat nak masak semua . Then petang hari sabtu tuh , mak aku keluar . Balik je dia beli banyak barang . Aku tanya knp beli banyak-2 . Dia kata besan mak nak datang . Aku tanya siapa ? Mak cakap family mirul . Aku dah jerit-2 . Mak serious ke mirul nak datang ?! Mak tak tipu adek ken ? Mak serious nii . Aku dah terlompat-2 .

Dia texting aku , dia kata lepas maghrib sampai , aku tunggu tunggu dah isyak . Tak sampai-2 jugak . Kecewa pon ada jugakk .  Aku bosan , aku keluar pergi kedai . Sampai-2 rumah je ada kereta . Dalam hati , dia dah sampai ke . Sampai depan rumah je . Turun motor nak masok rumah ,  dia keluar dari pintu depan rumah . Aku dah sebak sampai tangan sejuk and dah tak boleh berkata-2 . Aku masok dari pintu belakang . Mak aku suruh salam mak dia tapi aku cakap aku malu . Haha kelakarnya! Lepas tuh , aku duduk dekat kerusi beranda rumah aku sorang-2 . Then dia duduk sebelah aku . Pehh gila mengigil . Tengah borak-2 , dia asik pandang mata aku je . Tah kenapa tah . Lepas tu , dia ajak aku pi kedai . Aku tanya nak naik apa ? Dia kata naik moto la . Pastu aku amek kunci motor . Pergi la kedai . Balik kedai kitaorang jalan-2 kejapp . Haha carik point nak dating XD Dapat jugak aku pelok dia . Dia pegang tangan aku :')

Ada la jugak 30 min kitaorang jenjalan . Haha ~ Lepas tu mak aku call . Mak aku kata , kat mana? Mak mirul dah nak balik niyy then kitaorang balikk . Sampai depan rumah je. Semua tengah kumpul nak balikk . Gila malu ! Pastu mak dia cakap , '' Amboi-2 baru pertama kali jumpa dah naik motor sama '' Yang lain semua gelak-2 jee . Mmg meriah masa tuh , serious kayy :') Mak aku tak marah pon . Mak dia pon tak marah . Macam dah restu je ? Keh Keh Keh XD

[ Dear amirul asyraf , seriously iloveyou so much! I hope relay kita kekal . Please jangan tinggalkan i :'( ]

Powered by Blogger.